LEVERING

Bij OJO kiezen we voor een pre-ordersysteem. Dat betekent dat je vooraf je aankoop bestelt en betaalt, maar dat je akkoord gaat met het principe dat wij wachten tot minstens 6 bestellingen om over te gaan tot productie. Concreet betekent dat ook dat we jou niet kunnen garanderen dat je jouw product binnen je gewenste termijn zal ontvangen. We voorspellen zo’n 3 maanden van bestellen tot ontvangen. Door te werken met een pre-ordersysteem proberen wij overproductie van textiel tegen te gaan, wat helaas een enorm probleem is in de mode-industrie. Enorme hoeveelheden kleding worden gemaakt om op de vuilnisbelt terecht te komen. Dit betekent verspilde stof, kleurstoffen, buitensporige milieu-invloeden, enzovoort. Het is een belasting voor het milieu zonder dat iemand er iets aan heeft, om nog maar te zwijgen van oude collecties die verbrand worden om plaats te maken voor nieuwe collecties. Dit vinden we bij OJO onverantwoord gedrag.
Ons pre-order-systeem loont uiteindelijk ook letterlijk de moeite: minder afvalstoffen en dus lagere productiekosten per geproduceerd kledingstuk. Dit systeem verbetert daarom ons vermogen om onze klanten een eerlijke prijs te bieden met respect voor natuurlijke hulpbronnen.

RETOUR

Wij accepteren geen retourzendingen van onze op maat gemaakte producten. Toch willen we bij OJO dat je van jouw bestelling houdt. Omdat we werken met een online shop begrijpen we dat je het product misschien graag vooraf eens gezien / gedragen hebt. Om dit mogelijk te maken, ontvangen we je graag in ons atelier in Gent. Op die manier ben je zeker van je product alvorens je een bestelling plaatst. Het is echter niet mogelijk om jouw bestelling achteraf te retourneren omdat deze producten op maat gemaakt worden.